Deze discussie is vergrendeld.
Je kunt geen nieuwe antwoorden meer posten bij deze discussie. Als je een vraag hebt, kan een nieuwe discussie starten

GESLOTEN - Vragenuurtje met Diëtist Linda Swart! Donderdag 19 december 2019 20:00

Hi allemaal. We bieden je een unieke kans om in gesprek te gaan met (sport)diëtist en leefstijlcoach Linda Swart. Linda is praktijkeigenaar van Adviesbureau Voeding en Sport en sportdiëtist bij FC Groningen. 

Twijfel je of een product wel echt gezond is? Wil je weten wat voor voedingspatroon past bij jouw persoonlijke situatie? Of wil je feedback op je huidige eetpatroon ontvangen? Alle vragen rondom voeding zijn mogelijk. 

Stel je vraag in een reactie hieronder. Linda zit op 19 december van 20.00 tot 21.00 uur voor je klaar om al je vragen live te beantwoorden. Blijf je liever anoniem? Stel dan je vraag in een privébericht aan moderator Jan of Laura en zij zorgen ervoor dat jouw vraag anoniem op het platform verschijnt.

Alle antwoorden op de vragen komen van Linda. De moderators ondersteunen alleen bij het beantwoorden van de vragen binnen de community.

Wij hebben er zin in, tot dan!

49 reacties

• Goed idee, dan bewaar ik een soort van toetje voor na het sporten Grinning. Ik bootcamp 1x per week en als ik het red 2x. En wandel en fiets veel!

• Hoi Annemieke, ik raad je zeker aan om nog iets te eten 's avonds. Honger is een slechte raadgever. Je hebt veel verbruikt en dit moet weer worden aangevuld. Wat altijd een goed idee is om een bakje kwark te eten na het sporten. Kwark is dan de basis, hier kan je muesli, noten of fruit aan toevoegen.

Hoe vaak sport jij?

• Intermittent fasting is een hipe op dit moment, wordt veel over geschreven. Wat we weten is dat wanneer je in de basis wat minder eet dat gezonder is. Fasting gecombineerd met intensief sporten op dezelfde dag is niet aan te raden, minder intensief kan wel. Tip is om intermittent fasting op een andere dag te doen dan intensief sporten omdat je anders kans hebt op spierverlies.

Hoe pak jij dit nu aan Cobra? Hoe intensief sport jij?

• Hoi Linda, ik sport altijd ‘s avonds en eet daarna eigenlijk niks, maar word wel altijd met veel honger wakker. Raad jij me aan ‘s avonds nog wel iets te eten? Dank voor je reactie! Groetjes Annemieke

• Wij zitten er klaar voor!

• Leuk, we zien je vanavond Cobra! Heb je het filmpje van Linda (E-Talk) al gezien? Die zie je hier rechts ---> in beeld

• Hi Mike, leuk idee! Ik stuur je een pb. Zie ik je vanavond ook hier met jouw vraag hieronder?

• Hallo Laudri, ik zou dit vragenuurtje graag voorleggen aan de deelnemers van de pilot Gezond Verdiend Gezond Besteed. Hoe kan ik dit het beste doen? Welke URL is het handigst om te versturen naar deze mensen (ze zijn nog geen lid van Doe je Mee). Dank, gr. Mike - Healthcoin

• Hi Linda, ik volg al een tijdje de Wim Hoff methode waarbij hij adviseert om in de ochtend niet te ontbijten. Tot 12 uur. (Intermittent fasting). Daarnaast doe ik best intensief calisthenics. Hoe kijk jij naar dit vasten in combinatie met intensieve sporten? Tot donderdag dan...:)

1 2 3 4 5