Wat is jouw favoriete weer om te sporten?

Man hardloopt in de sneeuw

Temperatuur net boven het vriespunt, niet teveel wind en een klein zonnetje. Voor mij het ideale weer om een rondje te gaan hardlopen. Vandaag, zaterdag 30 januari, was zo'n dag. Maar ik ben wel benieuwd naar jouw voorkeur. Wat is jouw favoriete weer om te gaan fietsen, wandelen of hardlopen?

15 reacties

• Ideaal is voor mij al gewoon droog en weinig wind, persoonlijk word ik altijd super onrustig van die wind aan mijn kop :)  

• Hallo , het weer is veranderlijk. Komend weekend is het buiten lekker warm en misschien thuis weer wat koeler ;-). Ik hoop dat dit je nier weerhoudt van een lekkere wandeling.

• Een zonnetje op mijn gezicht en vrieskou vind ik heerlijk om in te wandelen! Vooral als je daarna weer thuis komt en het binnen extra lekker warm is. 

• Nu de sportscholen dichtzijn loop ik regelmatig hard, zelfs in de winter :) Dan pak ik vaak halverwege nog een calisthenics parkje mee om oefeningen te doen op basis van mijn lichaamsgewicht.

• , klopt helemaal Jarno. Er is een verschil tussen lekker weer op de fiets en met hardlopen. Ik begrijp ook dat de kans het grootst is dat ik jou in het voorjaar of zomer zal spotten met hardlopen en niet in de winter.

• @HTS, ben benieuwd wat je van het weer van komend weekend gaat vinden Grimacing

• Voor het wandelen maakt het mij niet heel veel uit. Op kou kun je je kleden en de beweging zelf houdt je natuurlijk warm. Al loop ik liever niet als het warmer wordt dan 25 graden, zeker niet als er geen verfrissend windje is.

Ook de combinatie wind en regen zorgt hier voor korte wandelingen. Maar zolang het met paraplu te doen is houd de regen me niet echt tegen Grinning

• Hoi Jan, om ervoor te zorgen dat het weer geen roet in het eten gooit heb ik mijn kledingkast vol met allerlei sportkleding voor elk weertype. Dus met regen mag de regenjas lekker aan!

• Fijn om te delen , sluit ik mij helemaal bij aan. Op vakantie lekker vroeg lopen en dan weer thuis terwijl de rest van het gezin nog op één oor ligt, heerlijk.

Heb je naast de marathon van Eindhoven nog meer marathonervaringen? 

• Hoi @Frank. Harde wind heb ik geen problemen mee, regen vind ik vaak minder geslaagd. Met name wanneer het al regent bij de start. Gelukkig heb ik een loopband staan die ik dan kan gebruiken, kom ik toch nog in beweging. Ik krijg wel een boost van het weertype van afgelopen weekend, lekker veel zuurstof in de lucht. 

Hoe lukt het je om je wel te motiveren tijdens een regenbui?

1 2