Dit weekend is het weer zover. De klokwijzer mag een uurtje achtruit uitgezet worden en we mogen een uurtje langer slapen. Lees ook het blog Oeps het is bijna weer reset time en geef hier je mening.
! Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samenfitter. Meld je snel aan.
Dit weekend is het weer zover. De klokwijzer mag een uurtje achtruit uitgezet worden en we mogen een uurtje langer slapen. Lees ook het blog Oeps het is bijna weer reset time en geef hier je mening.
Wintertijd graag. Er is onderzoek naar gedaan dat het beter is voor ons als mensen. In 2018 heeft de Europese Commissie dit voorstel gedaan. Het zou voor NL nog beter zijn als we daarbij ook nog de tijd van Engeland nemen (bron: RIVM www.rivm.nl/.../wintertijd-beter-voor-volksgezondheid-dan-zomertijd) Jammer dat het nog niet is doorgevoerd.
Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.
Of het nu aan de zomer of de wintertijd ligt... Geen idee, het feit dat het minder lang licht is op een dag vind ik denk ik het meest lastig.
Voorkeur daarom toch de zomertijd
Doe mij maar wintertijd! Naast dat dit volgens mij het dichtsbij het 'natuurlijke' ritme zit, vind ik het niet erg al zomers eerder donker wordt. Dan je juist nog even lekker buiten zitten en genieten van de sterren (met of zonder een vuurkorfje).
Daarnaast is het voor het opstaan in de winter ook wel fijn dat eerder licht wordt dan wanneer de zomertijd zou hebben
Daar heb je een punt. Maar andersom werkt het ook niet. Dus maar houden zoals het is?
Doe voor mij maar de wintertijd. Zomertijd in de winter is een illusie. Het blijft toch winter!
Doe mij maar lekker de zomertijd, heerlijk na het werk nog even een blokje om en genieten van de dag. Nu is het zo snel donker en gevoelsmatig de dag snel voorbij.
Ik ben voorstander van wintertijd. Heb moeite met uit bed komen als het nog donker is, dus vind het fijn als het wat eerder licht is. Vind het wel erg belangrijk om genoeg daglicht mee te pakken, dus probeer mijn werktijden nu zo te regelen dat ik ochtends als ik de kinderen naar school gebracht heb nog tijd heb voor een wandeling met de hond. ( dat is dan weer het grote voordeel van thuiswerken. De reistijd die je niet hebt kan besteed worden aan beweging!)
Mijn dochters zijn nog jong en kunnen met wintertijd ook beter in slaap komen. Dat maakt mij happy, want dat betekent iets meer me time.
Doe mij maar de zomertijd. Het is savonds nu zo vroeg donker.. Wat nu wel fijn is, is dat het sochtends eerder licht is. Al is dat natuurlijk maar van korte duur met de steeds korter wordende dagen ;)
Ik ben meer van de zomertijd. Ik ben een actief hardloper en loop van 's avonds. Ik merk dat ik mijzelf veel lastiger kan motiveren om in het donker te gaan lopen dan wanneer het nog licht is. Hebben meer mensen deze ervaring? Ik ben benieuwd.