Ik kan wel wat inspiratie gebruiken! Ik eet een aantal dagen in de week vegetarisch, maar verval toch snel in dezelfde recepten..
! Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter. Heb je al een account? Log dan snel in.
Hoi Ymkje, ik kook regelmatig veganistisch vanwege mijn schoondochter. Mijn ervaring is dat we vaak moeilijker denken dan nodig is. Ik pas mijn bestaande recepten en gerechten gewoon aan. Vervang vlees door vleesvervangers, bonen of voeg wat andere groente toe. Vraagt een recept om melkproducten dan vervang ik deze door kokosmelk.
Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.
Hoi Ymkje, ik kook regelmatig veganistisch vanwege mijn schoondochter. Mijn ervaring is dat we vaak moeilijker denken dan nodig is. Ik pas mijn bestaande recepten en gerechten gewoon aan. Vervang vlees door vleesvervangers, bonen of voeg wat andere groente toe. Vraagt een recept om melkproducten dan vervang ik deze door kokosmelk.
Soms wel bijvoorbeeld bietenburgers of andere groenteburgers. Verder heb ik altijd een blokje tofu en kikkererwten in huis. Van de kikkererwten maak je dan eenvoudig falafel bijvoorbeeld.
Dank je voor de tips Els! Kokosmelk is ook een absolute favoriet in ons huis. En klopt inderdaad, het is vaak makkelijker dan we denken. Maak je de vleesvervangers dan ook zelf?