Weet wat je eet. Ik ben benieuwd hoe ik gemakkelijk kan bijhouden wat ik zoal eet op een dag én hoeveel voedingsstoffen ik binnenkrijg. Iemand tips?
! Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter. Heb je al een account? Log dan snel in.
Bedankt voor de tip! Ik zag dat @Ilse de app ook gebruikt, dus nog iemand die 'm aanbeveelt. Leuk!
Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.
Ah leuk om te lezen dat er meer mensen met deze ervaring zijn. Ik ga 'm downloaden!
Hi Nikédie heb ik inderdaad ook een tijdje gebruikt, heel praktisch, vooral het hergebruik van veel gegeten producten en maaltijden. Heb het vooral een periode gebruikt om wat gevoel te krijgen bij wat ik zoals binnenkreeg, blijft wel gedoe. Zeker bij warme maaltijden of uit eten om alles goed te kunnen schatten.
Myfitnesspal (https://www.myfitnesspal.com/nl/). Zeer handig omdat het je macro's bijhoud (koolhydraten, vetten en eiwitten) en je totale aantal calorieën. Je hoeft hierbij ook niet alles zelf in te voeren omdat de meeste gerechten er al in staan (deze onthoud ie ook). Ook kan de App, afhankelijk van je doelstellingen, bepalen hoeveel je dagelijks moet eten. Aanrader!
Hier ook wel eens een tijdje gebruikt. Er staan veel producten in waardoor je gemakkelijk in kunt vullen wat je gegeten hebt of wilt gaan eten op een dag.
Dankjewel @Ilse, @Niké, @Jitty Moerman en @ginoadriano voor jullie tips! Ik ga kijken welke app het beste bij mij past
Die heb ik ook een hele tijd gebruikt. Erg goede ervaring mee.
Zelf heb ik een tijd Mijn Eetmeter van het voedingscentrum gebruikt. Deze is gratis. Hier kun je ook streepjescodes in scannen, zelf producten of gerechten toevoegen, maar ook je beweging toevoegen!
Mijn man gebruikt de 'Calorieënteller en track jouw voeding' van Virtualgym in combinatie met de fitness app van Virtualgym via zijn personal trainer. Het mooie is dat je je de apps aan elkaar kunt koppelen. De gratis versie hiervan bevat wel advertenties.
Toevallig heb ik gisteren de app Lifesum gedownload. Je kunt maaltijden die je vaak eet zelf samenstellen, heel veel meer opties heb ik nog niet ontdekt.
Ik gebruik zelf MyFitnessPal, dit vind ik een fijne en werkbare app om alles in bij te houden. Je kunt de streepjescode van een product scannen of zelf voedingsmiddelen toevoegen, ideaal. Nadeel vind ik wel dat de app geen advies/informatie geeft over hoe gezond je eetpatroon is en of je alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt.