Sporten is niet altijd gezond. En alleen sporten is niet voldoende voor een gezonde leefstijl. Jarno Sikken schreef de blog "Is sporten gezond?" over. Herken jij je hierin? En hoe zorg jij dat sporten bijdraagt aan je gezondheid?
! Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter. Heb je al een account? Log dan snel in.
Sporten is niet altijd gezond. En alleen sporten is niet voldoende voor een gezonde leefstijl. Jarno Sikken schreef de blog "Is sporten gezond?" over. Herken jij je hierin? En hoe zorg jij dat sporten bijdraagt aan je gezondheid?
Ik sport, ik eet gezond en drink elke dag een eiwitshake en neem de multivitamine in. Met sporten varier ik het elke dag weer, dagje joggen, dag in het fitnesscentrum. Gezond eten daarbij is ook erg belangrijk vind ik. Een eiwitshake kun je overal wel halen, en daar bovenop neem ik elke dag de multi tabletten in van https://www.flinndal.nl/multivitaminen/multi en ik denk dat dit al met al een goede combinatie is.
Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.
Erg herkenbaar, zeker in een periode waarin ik veel doe/deed aan krachtsport doet kun je een “schuldgevoel” krijgen als je een keer overslaat. Volgens mij is het van belang om dit op tijd te herkennen en echt goed naar je lichaam te luisteren wanneer je tijd moet nemen voor herstel. Dit moet je leren, heeft bij mij ook wel een tijd geduurd en soms stoot je ook echt even “je neus” als je de limieten op gaat zoeken. Een goede en mooie uitspraak die ik te horen kreeg van een sportinstructeur is “een goede sporter is een luie sporter”. Niet dat je niets meer moet gaan doen..., wel dat als je teveel sport, je te weinig werkt aan herstel en het je ook niet gaat helpen aan spieropbouw, conditie of wat je doel ook is.
Klinkt heel goed!
Eens dat een les fysiek niet zo inspannend is. Wij hebben les tot half 10 's avonds, daarna is de hal leeg en spelen we nog een uitdagend wedstrijdje om ons in het zweet te jagen. Zo lossen we dat op:-).
Hoi Foppe, wat leuk leuk dat je weer bent gaan tennissen. Doe ik ook de afgelopen 3 jaren en het bevalt goed. Ik merk wel dat een uurtje les fysiek niet altijd even uitdagend is. Ben je ook aan het lessen of doe je vooral wedstrijden?
Ja je moet er wel van houden Ik heb overigens wel een "neppe" mountainbike, een zogeheten crossbike. Echt een aanrader als je de fiets ook wilt gebruiken om net wat sneller over de normale weg te komen en best aardig mee te fietsen in de bossen en op MTB tracks. Aanrader!
Best uitdagende sporten, maar wel leuk! Mountainbiken wil ik van het zomer wel eens proberen! En ik doe soms ook TRX, merk dat ik dat ook wel fijn vind. Bedankt voor de tips!