Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter.  Heb je al een account? Log dan snel in.

Veel sporten kan een burn-out voorkomen, of krijg je daardoor juist meer stress omdat je er meer tijd aan spendeert?

| 16 reacties

Veel sporten kan een burn-out voorkomen, of krijg je daardoor juist meer stress omdat je er meer tijd aan spendeert?

Voordat  je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst  aanmelden voor Doejemee.

16 reacties

Bovenliggend Reactie Onderliggend
  • Tja Jan, wanneer slaat discipline om in dwangmatig. Dat 'moeten' van mezelf betitel ik vooral als zelfdiscipline en door van mezelf ook voldoende tijd voor herstel te 'moeten' nemen houd ik dat aardig in balans. Stress heb ik daardoor niet, soms een 'gezond' portie tegenzin als ik het druk heb gehad of moe van het werk ben. De (mentale) beloning achteraf is dan weer zo groot als ik toch heb getraind dat dat ruim gecompenseerd wordt. Stress tijdens het sporten heb ik in het verleden vooral ervaren door mezelf of in vergelijking met anderen teveel prestatiedruk op te leggen waardoor ik minder ging genieten, teveel bezig met verder, sneller, harder. Door de focus te verleggen naar m'n persoonlijke vitaliteit en vooral ook het genieten van sporten ben ik dat grotendeels kwijt.