Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter.  Heb je al een account? Log dan snel in.

Sporten als je niet fit bent. Wel doen of niet?

| 6 reacties

Vorige week was ik totaal niet fit. Rillerig met een kleedje op de bank, al een paar dagen verkouden en al meerdere dagen weinig bewogen en al helemaal niet gesport. Voor mij altijd weer lastig om in te schatten of ik iets actief moet doen of dat ik beter volledige rust kan pakken. Er is vast geen eenduidig antwoord maar ik ben heel benieuwd wat jullie ervaring is.

Is het slim om te gaan sporten of kun je het beste niets doen tot je helemaal niet meer verkouden en rillerig bent? 

Wat is jouw tip?

Voordat  je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst  aanmelden voor Doejemee.

6 reacties

Bovenliggend
  • Ik hanteer altijd de neck-check; Onderstaande gevonden op internet. 

    Dit houdt in dat je, wanneer je verschijnselen hebt bóven je nek, loopneus, verstopte neus, keelpijn, hoofdpijn en oorpijn, je kan gaan sporten. Alleen wel op een lagere intensiteit voor ongeveer drie dagen, en dan kijk je hoe het met je gaat. Ben je weer opgeknapt ga je gewoon lekker weer trainen, heb je nog klachten boven je nek, dan plak je er nog een paar dagen aan vast.

    Voor klachten ónder je nek gelden hele andere adviezen. Bij een piepende ademhaling, hoesten, spierpijn, kortademigheid en andere ziekteverschijnselen is het raadzaam om niet te gaan sporten, je lichaam heeft de tijd nodig om te herstellen. Voor iedere dag ziek wordt 2 dagen rust aangeraden.

Reactie
  • Ik hanteer altijd de neck-check; Onderstaande gevonden op internet. 

    Dit houdt in dat je, wanneer je verschijnselen hebt bóven je nek, loopneus, verstopte neus, keelpijn, hoofdpijn en oorpijn, je kan gaan sporten. Alleen wel op een lagere intensiteit voor ongeveer drie dagen, en dan kijk je hoe het met je gaat. Ben je weer opgeknapt ga je gewoon lekker weer trainen, heb je nog klachten boven je nek, dan plak je er nog een paar dagen aan vast.

    Voor klachten ónder je nek gelden hele andere adviezen. Bij een piepende ademhaling, hoesten, spierpijn, kortademigheid en andere ziekteverschijnselen is het raadzaam om niet te gaan sporten, je lichaam heeft de tijd nodig om te herstellen. Voor iedere dag ziek wordt 2 dagen rust aangeraden.

Onderliggend