Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter.  Heb je al een account? Log dan snel in.

Welkom bij Fit in je vel - Stel jezelf voor

Hoi, welkom bij Fit in je vel! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we elkaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

61 reacties

• Hallo allemaal, mijn naam is Leonie Eenink, wonend in Leeuwarden. Sinds 2016 ben ik werkzaam als fysiotherapeut in de Tjongerschans in Heerenveen. Als fysiotherapeut weet ik als geen ander hoe belangrijk het is om in beweging te zijn en vooral te blijven. Om te kunnen bewegen is het belangrijk om goed in je vel te zitten en bewegen helpt je ook om dit te blijven. Zelf heb ik jarenlang geturnd, helaas kan dit niet meer vanwege een blessure, dit is de andere kant van sporten helaas.. Ondanks dat ik niet meer turn ben ik nog steeds graag in beweging en dit doe ik graag samen met mijn vriendinnen tijdens de groepslessen in de sportschool. Sporten geeft mij een vrij gevoel en ik vind het heerlijk om met mijn lichaam bezig te zijn. Groetjes Leonie! 

• Hoi allemaal,

Mijn naam is Jarno, ik ben 36 jaar en woon samen met mijn vriendin en onze 2 jonge kinderen in Groningen. Ik werk sinds 1,5 jaar bij De Friesland als Accountmanager Zakelijke Markt en houd mij daarvoor bezig met de collectiviteitscontracten en het bevorderen van vitaliteit op de werkvloer. In mijn vrije tijd mag ik graag sporten (krachttraining) en gezellig eten en drinken met familie en vrienden. De laatste tijd besteed ik extra veel aandacht aan een gezonde levensstijl waarbij het in mijn ogen draait om het vinden van de juiste balans. 

Ik wens iedereen veel succes en plezier in deze leuke community!

Groet,

Jarno

• Hi, Laura hier. Ik woon net enkele maanden in Grou met mijn gezin. Wat heerlijk om te ervaren na veel drukke jaren Randstad. Ik ben gek op wandelen en dansen. Ik zumba 1 a 2 keer in de week en zeker wel 1 keer per week een mooie wandeltocht. Dit jaar wil ik Friesland beter leren kennen door wat wandeltochten mee te lopen. Wellicht nog niet de tocht der tochten ;) - maar zeker de Bonifatiusloop in April. Ik leer elke dag bij hoe ik vitaler kan zijn. Op werk zijn we nu heel intensief bezig met staand vergaderen, staan werkplekken en lunchwandelingen. Ik hoop hier nog meer te leren van jullie. Tot gauw!

• Hey Foppe! Allemaal bekenden hier :) Leuk! Ik ga direct lid worden. 

• Hoi Wopke wat leuk om jou hier tegen te komen! Tip speciaal voor jou: word ook even  lid van  ons lab!

• Hoi! Hier Wopke. Samen met mijn vrouw Wimke, dochters Bente & Madee en een teckel Saar wonen wij in IJlst. Na 33 jaar heel actief te hebben gevoetbald ben ik overgestapt naar de duursporten. Iets te fanatiek en blessure gevoeligheid hebben me daartoe een beetje gedwongen helaas (ik mis het nog steeds) In de zomer veel te vinden op de racefiets en in de winterperiode op de MTB en spinning-bike (RPM) bij dat laatste krijg ik les van mijn moeder, hoe leuk is dat! Ook heb ik sinds een half jaartje het hardlopen ontdekt en pak ik afwisselend 5,5 a 9,5km. Omdat ik het fijn vind om mensen om me heen te hebben en de derde helft bij het voetbal enorm aan het missen was. Ben ik samen met vrienden een fietsclubje gestart; De Dappere Trappers. We zijn allemaal heel serieus qua sporten maar een "vergadering" op zijn tijd mag zeker niet ontbreken. Voor komend jaar staan er een paar mooie tochten op het programma. Egmond - Pier - Egmond en de MTB Ameland. In de zomer de nodige NTFU tochten en tochtjes door het schone Fryslan. Maar als hoogtepunt toch wel de Alpe d'HuZes en als het nog even lukt de Tour for live. Op dit moment ben ik mij aan het verdiepen in trainings en voedingschema's en vind ik het sowieso goed om bewuster met eten bezig te zijn. Volgende uitdaging is toch wel om meer mijn core te gaan trainen. Leuk initiatief dit! Ik doe mee. 

• Hallo allemaal. Ik ben Jan van der Werf en werk als community manager bij De Friesland. Ik woon in het mooie dorp Oenkerk samen met vrouw, dochter en een hele schare dieren; kippen, katten en hond. Ik heb veel verschillende sporten beoefend, sinds een aantal jaren heb ik mij toegelegd op hardlopen. Ik vind het heerlijk om alleen of samen met de hond een rondje door de natuur te rennen. Ik hoop dat onze gemeenschappelijke drive ervoor kan zorgen dat we samen komen tot interessante gesprekken en elkaar tips kunnen geven om ieders vitaliteit nog verder te versterken.

• Hallohallo, ik ben Rick Borghouts 21 jaar en woonachtig in Deinum (naast Leeuwarden) ik volg de studie HRM aan de NHL Stenden te Leeuwarden en zit in mijn derde leerjaar, momenteel loop ik stage bij Compact Werkt, dit is een re-integratiebedrijf voor langdurig arbeidsongeschikte werknemers. Vitaliteit en dus ook beweging is erg belangrijk voor mij. Ik fitness en hardloop graag. Dit werkt voor mij als uitlaatklep naast alle dagelijkse bezigheden BlushHeavy check mark Dit probeer ik ook mee te geven aan cliënten die ik begeleid. 

Alle tips en tops op het gebied van Vitaliteit zijn meer dan welkom. 

Groetjes

• Hoi! Dan stel ik mezelf ook maar even voor. Ik ben Ilse, 26 jaar en woonachtig in Leeuwarden. Met een achtergrond in voeding & diëtetiek ben ik aanvoerder van de community wijs met je spijs maar daarnaast ook erg geïnteresseerd in sporten en bewegen.
    Zelf heb ik sinds afgelopen zomer Crossfit ontdekt en dit vind ik een heerlijke uitlaatklep + een effectieve manier om wat meer spiermassa op te bouwen en sterker te worden (who run the world... Princess tone2).

• Hallo! Ik ben Jitty! Hier op Doe je mee ben ik één van de moderators. Je zult mij waarschijnlijk vaak voorbij zien komen.

Ik doe momenteel niet aan een sport, maar vind het wel belangrijk om gezond en fit te blijven. Met mijn hondDog wandel ik gemiddeld 1 tot 2 uren per dag, maar ontdek graag (samen met jullie) andere leuke manieren om fit te blijvenMuscle tone1